Ogólne Warunki Świadczenia Usług
Zapoznaj się z ogólnymi warunkami świadczenia usług przez firmę Workmet.
Postanowienia niniejszego dokumentu stanowią integralną część każdej sprzedaży z usługą montażu, realizowanej przez WORKMET sp. z o.o. z siedzibą i adresem w 43-430 Harbutowice, ul. Modrzewiowa 16/1, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej. VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000944883, REGON 520917990, NIP 5482741481. Kapitał zakładowy wpłacony w całości 5000 zł.
Oferta:
Okres ważności wszystkich ofert przygotowanych przez WORKMET sp. z o. o. wynosi jeden dzień, chyba że w ofercie wyraźnie określono inaczej.
Przedstawiona przez WORKMET sp. z o. o. oferta jest ofertą całościową. W przypadku decyzji o zamówieniu jedynie poszczególnych jej elementów cena może ulec zmianie.
Zamawiający zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności otrzymanej oferty i porównania jej ze swoim zapytaniem i oczekiwaniami. W przypadku odnalezienia błędu w otrzymanej ofercie, należy ten fakt zgłosić WORKMET sp. z o.o. w celu otrzymania korekty. Brak informacji zwrotnej o konieczności poprawy oferty, a co za tym idzie, posługiwanie się niepoprawnym kosztorysem nie leży w odpowiedzialności WORKMET sp. z o.o. a po stronie Zamawiającego.
Jeśli nie jest to określone inaczej to podane ceny są cenami netto i należy do nich doliczyć podatek VAT. Jeśli cena podana jest w kwocie brutto ze stawką 8% VAT, a stawka 8% VAT okaże się niemożliwa do zastosowania, lub da się zastosować jedynie częściowo, stawka VAT będzie korygowana w oparciu o cenę netto stanowiącą podstawę wyceny.
Ważność oferty zależy od aktualnych stanów magazynowych na moment złożenia zamówienia.
Ewentualna nieprzewidziana zmiana w cenach elementów u producenta może wpłynąć na cenę.
Czas realizacji zamówienia może ulec zmianie w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od WORKMET sp. z o.o.
Zamówienie traktowane jest jako złożone po otrzymaniu potwierdzenia od WORKMET sp. z o. o.
Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją oferty wraz z jej wszystkimi szczegółami, oraz jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszych Ogólnych Warunków Świadczenia Usług.
Materiały:
Ewentualne dodatkowe zaślepki końcowe i narożniki profili oraz pochwytów, niewyszczególnione w ofercie, są dodatkowo płatne.
Jeśli oferta wyraźnie nie stanowi inaczej, standardowo profile bazowe balustrad szklanych są w narożnikach docinane pod kątem i naroża te są wykańczane silikonem.
Tolerancja kąta cięcia elementów metalowych na wymiar wynosi 1 stopień.
Tolerancja cięcia elementów metalowych na wymiar wynosi 5 mm.
Tolerancja przesunięć na szkle w procesie laminowania wynosi do 3 mm.
Materiały mogą różnić się odcieniem w zależności od partii produkcyjnej.
Jakość materiałów należy oceniać zgodnie z metodami zawartymi w Polskich Normach.
Ocenę obecności wad szkieł powinno się przeprowadzić z odległości minimum 2 m przy pionowej pozycji szkła i jasnym rozproszonym świetle. Wady szyb, które widoczne są w tych warunkach, przy obserwacji pod kątem prostym podlegają ocenie na zgodność z wymaganiami określonymi w Polskich Normach – wady te należy zgłaszać w dniu montażu szkła.
Montaż:
Termin i szczegółowe warunki montażu pozostają do ustalenia z pracownikiem WORKMET sp. z o.o. wyznaczonym do realizacji danego zamówienia.
Oferta zakłada swobodny dostęp do miejsc montażu poprzez komunikację w budynku.
Balustrady szklane są wymiarowane według pomiaru z natury oraz informacji od Zamawiającego o posadowieniu stropu nośnego w stosunku do zakrywających go warstw (tynk, termoizolacja, płyta gipsowa, wylewka, inne). Zamawiający deklaruje, iż we wskazanym miejscu znajduje się nośne, stabilne podłoże o grubości minimum 12 cm, na którym może zostać zamontowana balustrada szklana.
Zamawiający ponosi odpowiedzialność z tytułu błędnie wskazanego miejsca posadowienia stropu nośnego oraz niepoinformowania WORKMET sp. z o.o. o istotnych dla montażu balustrad szklanych na profilu szczegółach (np. znajdującego się w miejscu montażu ogrzewania podłogowego, styropianu itp.).
W przypadku posadowienia profilu bazowego balustrady szklanej na „plastycznym” podłożu (np. papie) możliwe jest wystąpienie z czasem zjawiska osiadania i nadmiernej chwiejności balustrady, ewentualnie odchyleń od pionu. WORKMET sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za wystąpienie tego zjawiska. Aby go uniknąć należy zapewnić stabilne podłoże w miejscu montażu balustrady szklanej.
„Klawiszowanie” szkła, czyli przesunięcia względem siebie tafli szkła po montażu to zjawisko naturalne, zależne od warunków atmosferycznych (np. temperatury otoczenia), które nie podlega reklamacji. Aby wyeliminować to zjawisko należy zastosować pochwyt spinający tafle szklane.
W przypadku wiercenia przez płytki WORKMET sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za ich uszkodzenie. Wiercenie przez płytki realizowane jest przy pomocy otwornic diamentowych. Nasi pracownicy dokładają wszelkich starań aby nie doszło do żadnych pęknięć. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że w czasie dokręcania profilu niewłaściwie doklejona płytka może pęknąć.
Montaż balkonu francuskiego szklanego jest realizowany w miejscu wskazanym przez Zamawiającego.
Zamawiający deklaruje, iż we wskazanym miejscu znajduje się nośne podłoże, do którego balkon francuski szklany może zostać zamocowany. Zamawiający ponosi odpowiedzialność z tytułu błędnie wskazanego miejsca montażu bądź niepoinformowania WORKMET sp. z o.o. o istotnych dla montażu szczegółach (np. przebiegających w miejscu montażu rurach/kablach).
WORKMET Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe podczas montażu balkonu francuskiego:
- montaż na wylot ściany – pęknięcia i odłupania warstw ściany,
- montaż do stolarki otworowej – uszkodzenie stolarki w przypadku braku wymaganego trzpienia stalowego w stolarce,
- montaż na gotowej elewacji – uszkodzenie elewacji,
W przypadku montażu w budynkach wykończonych, zabezpieczenie budynku (w tym w szczególności gotowych podłóg) przed uszkodzeniem jest po stronie Zamawiającego. Monterzy zgodnie z przepisami noszą obuwie robocze.
Jeśli w celu przeprowadzenia montażu konieczne okaże się wykorzystanie rusztowania bądź urządzenia dźwigowego to zostanie to zakomunikowane Zamawiającemu jeszcze przed złożeniem przez niego zamówienia. Jeśli oferta nie stanowi inaczej to koszt i organizacja rusztowania i/lub urządzenia dźwigowego są po stronie Zamawiającego.
Płatność:
Płatność za zakup elementów balustrady szklanej z usługą montażu realizowany jest w oparciu o harmonogram płatności. Dla każdej oferty, w konsultacji z klientem, WORKMET sp. z o.o. przygotowuje indywidualny harmonogram płatności.
Jeśli w ofercie lub harmonogramie nie zaznaczono inaczej, część materiałowa zamówienia płatna jest z góry, w momencie złożenia zamówienia, natomiast montaż płatny jest po zakończeniu całości montażu bądź jego określonego w harmonogramie etapu.
Gwarancja:
WORKMET sp. z o. o. udziela gwarancji zgodnie z gwarancjami producentów poszczególnych elementów.
Reklamacja:
WORKMET sp. z o. o. nie ponosi odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej jeśli wada zostanie stwierdzona po upływie dwóch lat od wydania rzeczy Zamawiającemu.
Reklamacjom nie podlegają uszkodzenia mechaniczne produktów, które zostały dostarczone jako pełnowartościowe.
Reklamacjom nie podlega różnica odcienia produktu, która jest ściśle związana z procesem produkcyjnym (na przykład różnica w odcieniu między elementami), jak i delaminacja tafli szklanych.
Dokumentacja:
Zamawiający oświadcza, że dostarczona przez WORKMET sp. z o.o. przed złożeniem zamówienia dokumentacja (jeśli Zamawiający takiej wymaga) jest kompletna i nie będzie wymagał jej uzupełnienia.

